Op woensdag 5 juni vond aansluitend aan de algemene ledenvergadering het Directeurendiner voor de Kunststofketen plaats. Dit diner wordt ieder jaar samen met NRK Verpakkingen georganiseerd. De tafels waren deze editie gedekt in het sfeervolle Boathouse in Almere. Communicatie en Transitie vormde het centrale thema.
Mischa Coster, mediapsycholoog en gespecialiseerd in gedragsbeïnvloeding, verzorgde een kort maar inspirerend college over de menselijke aspecten rond Brein in Transitie. Met enkele pakkende voorbeelden maakte hij direct duidelijk hoe je als mens onbewust getriggerd wordt. Zo dwingt iemand in een witte jas eigenljk direct respect af en wordt serieus genomen. Mischa heeft duidelijk gemaakt welke waarde de toegepaste psychologie kan hebben voor de rubber- en kunststofindustrie. Hiervoor heeft hij diverse technieken uitgelegd, zoals nudging, framing en priming.
Aansluitend verzorgde Peter Coolen van Creation, het bureau achter Rethink, een mini-mediatraining over Communiceren met Rethink! Voorafgaand aan het diner zijn enkele leden van NRK Verpakkingen en NRK PVT Kunststofverwerkers geïnterviewd. Wat houdt Rethink in volgens hen? Tijdens het diner is hiervan een videocompilatie getoond. Peter heeft enkele tips en trics meegegeven hoe we Rethink met elkaar het beste onder de aandacht kunnen brengen van de media, overheid en consumenten.